De mooie natuur van Ghana!

29 april 2019 - Hohoe, Ghana

Volta lake

Het dorpje waar wij verblijven ligt in de Volta Regio aan het Volta meer. Een bezoekje aan dit meer konden wij natuurlijk niet overslaan. We zijn vroeg in de ochtend vertrokken om met een bootje op het meer te varen. Op het water waren we allemaal bang dat het bootje om zou vallen, wat ook bijna gebeurde. Vanuit het bootje waren verschillende eilandjes te zien. Twee van deze eilandjes hebben wij bezocht. Op deze eilandjes stonden aparte grijze bomen met stekels eraan. Ook lagen op het eiland veel botten van dieren. Erg interessant om te zien, vind ik!

Boot B7EBB32C-949E-4604-A1FC-93778943ADF0

Op een motor naar de slangen

Nadat wij op het meer zijn geweest, hebben wij in ons huisje geluncht. Aan het eind van de middag stonden er 6 motors klaar om ons naar een plekje in het bos te brengen, waar een man slangen hield. Hij vertelde ons dat hij vijf soorten slangen had. Wij hebben daarvan drie gezien, gevoeld etc. Elke slang voelt anders, heel leuk om een keer mee te maken! Wel een beetje eng natuurlijk. Als je dit durfde mocht je een slang om je nek doen.

Motor SlangSlang

Aapjes spotten in het bos

Monkey sanctuary, zo heet de plek waar wij aapjes gingen spotten. Natuurlijk waren wij het belangrijkste niet vergeten: de bananen. We werden meegenomen in het bos door een jongen die geneeskunde studeert. Als bijbaantje werkt hij met de aapjes. We moesten best diep het bos in om ze te kunnen vinden, maar wanneer je een banaan vasthield, sprongen ze op je schouder of arm. Als je de banaan stevig vast blijft houden, zal de aap blijven zitten en de banaan pellen.

Aapje AapjesAapje

Wli waterval

Tijd voor een frisse duik bij de Wli waterval! Voordat je bij de waterval kan komen, kun je verschillende routes lopen door de mooie natuur. Wij kozen de route van 45 minuten, maar je kon ook vijf of acht uur wandelen. Onderweg kon ik mijn ogen uitkijken, omdat alles zo mooi was. Maar de waterval was nog mooier! Bovenin zaten en vlogen heel veel vleermuizen. We hebben met z’n allen gezwommen en onder de waterval gestaan.

Waterval Waterval

Morgen gaat de wekker om 06:00 uur om naar het ziekenhuis te gaan.

Liefs,

Marleen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. J Arts:
    In een korte tijd veel gezien gr Jan en Marja
  2. Dion:
    30 april 2019
    Al veel gedaan en veel gezien! Leuk om te lezen Marleen👐
  3. Anne-Marie:
    30 april 2019
    Lieve Marleen zo leuk om alles te lezen wat je allemaal mee maakt. Maak er een mooie tijd van en geniet wat je kunt. Dikke kus en knuffel