Amsterdam → Golokuati

25 april 2019 - Golokwati, Ghana

22/04/2019

Tweede paasdag, maar ook mijn laatste dag in Nederland. Ik heb al mijn tassen al ingepakt en in de woonkamer gezet. Ze zijn erg zwaar, ondanks het feit dat ik niet veel mee heb. Mijn vriendinnen zijn ook nog even langs geweest om afscheid te nemen. Om 03:00 uur gaat mijn wekker om te vertrekken. I’m ready to go!

23/04/2019 05:00 uur

Aangekomen op Schiphol bij de vertrekhal. Hier verzamelen we om nog afscheid te nemen van onze ouders en broers/zussen. Onze reis begint met een vlucht naar Parijs. Hier hebben een overstap van ongeveer drie uur. Daarna vliegen wij verder naar Accra, deze vlucht duurt zo’n zes uur.

16:50 uur

Op dit moment zit ik in het vliegtuig naar Accra, de hoofdstad van Ghana. Ik kan niet slapen in het vliegtuig, dus ik ben al aardig wat uurtjes wakker. Wanneer ik op het schermpje op de stoel voor mij kijk, zie ik dat we over de Sahara vliegen. Wanneer ik naar buiten kijk, wordt dit ook bevestigd: wolken en zand. Na uitgekeken te zijn op de Netflix films en levels van Candy Crush besloot ik maar te beginnen aan mijn eerste verhaal. Over ongeveer drie uur zullen wij landen, waarna we een nachtje overnachten in een hotel in Accra. Morgen staat ons een lange autorit tegemoet naar onze verblijfplaats in Golokuati.

24/04/2019

Rond half negen ging onze wekker, het overnachten in het hotel heeft ons goed gedaan. Bij het ontbijt kregen wij een omelet en pittige kip, deze waren erg lekker vond ik. Tijd om verder te gaan, we laten het fel groene hotel achter ons. De komende 5 uur zullen wij in een trotro zitten. Een trotro is een soort bus, waar ze normaal gesproken in Ghana heel veel mensen in vervoeren. Wij hadden er een voor ons zelf. Achterin zaten al onze koffers gepropt en wij zaten daarvoor. Tijdens de rit hadden we leuke Ghanese muziek aan van de mensen die ons kwamen ophalen. Ik zat bij het raam, dus kon extra veel opnemen van de omgeving. Hiervan zal ik ook wat foto’s plaatsen. Wanneer je op de weg bent in Ghana, komen er mensen bij je auto staan om dingen te verkopen. Hier hebben wij gebruik van gemaakt en wij hebben een lekker aarbeien yoghurt ijsje gekocht. Bij ons huisje in Golokuati werden wij warm ontvangen door onze begeleidster. Ze had ook al voor ons gekookt! Dit was erg lekker! Hierna zijn wij onze eigen gang gegaan en hebben wij alles uitgepakt etc. Iedereen had problemen met de klamboes ophangen, maar uiteindelijk met tape en touwtjes hangt het een soort van. Heel erg wennen was het niet, volgens mij voelen we ons al thuis. De rest van deze week gaan wij kennis maken met het ziekenhuis en de basisschool. Hierover zal ik dan nog wat plaatsen.

Liefs,

Marleen

Koffers schipholOvernachtingshotel AccraUitzicht in de trotroUitzicht vanuit trotro

In de trotro

1. JP:
    Leuk om te lezen. Dank je. Veel plezier daar. 😘
  2. Caroline:
    25 april 2019
    Mooie start van je avontuur, Marleen! Ik volg je graag!
  3. Dion:
    Klinkt positief! Mooi geschreven😚
  4. Marja:
    25 april 2019
    Mooie foto,s Marleen kijk uit naar de volgende foto,s
  5. Linda:
    25 april 2019
    Gaaf Marleen! Nu al nieuwsgierig naar wat er gaat volgen. Succes!
  6. Petra:
    26 april 2019
    Wat leuk geschreven en om de fotos te zien.Geweldig!Fijne tijd meiden👍💃🌴
  7. Ineke en Theo:
    26 april 2019
    Hè Marleen gelukkig dat je er bent en !!!! Leuk huis succes voor jullie .liefs de Borstbeentjes.
  8. Geert-Jan:
    28 april 2019
    Veel plezier Marleen, en mooie foto met die slang om je nek !
  9. Heidi:
    29 april 2019
    Leuk om te lezen Marleen! Veel plezier en succes daar!